سفارش تبلیغ
صبا ویژن

«مثل ِ شهید»

یک‌وقت در مورد جانبازها فکر مى‌کردم، که به نظرم رسید گاهى فضیلت آنها از شهدا هم بیشتر است. جانباز کسى استکه بعد از آن‌که قسمتى از بدنش را در راه خدا داد و عضو یا اعضاى شهیدى را با خودش همراه کرد و در بقیه‌ى مدت زندگى و عمرش هم متقى و شکرگزار بود و عمل صالح انجام داد، خداى متعال در مورد این‌گونه از مجروحین جنگ درقرآن مى‌فرماید: «الّذین استجابوا للَّه و الرّسول من بعد ما اصابهم القرح للّذین احسنوا منهم و اتّقوا اجر عظیم». کلمه‌ى«عظیم» در پایان این آیه‌ى شریفه، قابل تأمل است.قرآن کریم درباره‌ى آن مجاهدانى که در جنگ زخمى هم شدند - که دیگر از این بالاتر چیست؟ انسان، هم به میدان جنگ برود و هم مجروح بشود؛ مثل این عزیزان جانباز ما - مى‌فرماید: «الّذین استجابوا للَّه و الرّسول من بعد ما اصابهم القرح»؛ کسانى که به میدان جنگ و جهاد در راه خدا رفتند و مجروح و زخمى شدند، «للّذین احسنوا منهم و اتّقوا اجر عظیم»؛ این اجر و پاداش بزرگ براى آنها مى‌ماند؛ در صورتى که تقوا و نیکوکارى را با خودشان همراه داشته باشند. والّا اگر کسى آن مجاهدت را بکند و آن ارزش معنوى را به دست بیاورد، اما خداى نکرده آن ارزش را براى خود حفظ نکند، این خسران است. چه چیزى مى‌تواند آن ارزش را براى ما حفظ کند؟ تقوا. به همین خاطر است که در هر نماز جمعه و در هر سوره‌ى قرآن، «تقوا» دایماً به ما تذکر داده مى‌شود. در اول قرآن - همین آیاتى که در این‌جا تلاوت شد - صحبت از تقواست: «ذلک الکتاب لا ریب فیه هدى للمتّقین».


جبهه پایداری انقلاب اسلامی

انقلاب اسلامی از بدو ظهور همواره با ریزش‌ها و رویش‌ها همراه بوده است اما آنچه بالنده و شتابنده به پیش رفته است، جوهره انقلاب اسلامی است. نسلی با خلوص بیشتر و گرایش توده‌های مسلمان به سمت و سوی اسلام ناب که در پیروزی آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رئیس جمهور تبلور یافت. 16 سال گرایش‌های فن سالارانه و اندیشه‌های لیبرال منشانه و حاکمیت تکنوکرات‌ها و سکولارها پیاپی این شجره طیبه را لرزاند اما نتوانست ریشه کن کند و ثمره این 16 سال حماسه‌های پی در پی همچون 23 خرداد و سوم تیر بود.
بعد از این حماسه‌های روئیده از رویش‌ها دهه سوم انقلاب اسلامی بود دولتی از آن روئید که احیاگر گفتمان امام بود. دولتی که ساده زیستی را در رفتار و کم مصرفی در عمل و خدمت را در جهاد خود الگو قرار داد.
مردم قهر کرده از حاکمان اجرایی بار دیگر رو به سوی کارگزاران نظام نهادند و بار دیگر نظام اسلامی یک سرمایه بزرگ اجتماعی را کسب و جشن آشتی‌کنان ملت و دولت دل مردم رنجدیده را شاد کرد.
دولت برآمده از رویش‌های جدید با احیای مجدد گفتمان امام بارها بینی ابرقدرت‌ها رابه خاک مالید و مایه امید مستضعفان جهان و موجب غرور ملی شد. این دولت برآمده از موج اسلامخواهی خواست سرخورده ملت بزرگ ایران را در مذاکرات هسته‌ای عزتمدارانه به پیش برد و بار دیگر سرافرازی ملت را در پیروزی‌ها، تکنولوژی به ارمغان آورد.
این دولت با شعار عدالت در اولین اقدامات علوی خود دست امتیاز طلبان را قطع، عدالت جغرافیایی را در سر تاسر کشور حاکم کرد. در طی این اقدامات دولت رهبر معظم انقلاب که بسیاری از مطالبات مردم مدارانه خویش نائل آمد از همین رو این دولت را بیش از هر زمان دیگری مورد حمایت بی‌دریغ خود قرار داد.
در این حوادث مردم ولایتمدار با اموری غیرمنتظره روبرو شدند شوک آن روزها آنان را به بهت فرو برده بود. زنان و مردانی که برای پیروزی احمدی‌نژاد از حیثیت خود آبرو گذاشته بودند، اینک خود را خلع سلاح شده و در مقابل طعم دشمنان و سرزنش دو چهره‌گان می‌یافتند. بنابراین تحیر و سرگردانی، یاس و ناامیدی، دلهره و دلمردگی جامعه را فرا گرفت. 
آنان که همه آرمان‌های خود در احمدی‌نژاد ولایی می‌دیدند اکنون تاب تاخیر در اجرای فرمان را نداشتند. یک خلاء عظیمی در بین نیروها کاملا مشهود بود. عده‌ای از همان همراهان که بار عظیم رسالت برآمده از حماسه سوم تیر را بر دوش داشتند، با این سؤال مواجه شدند که چیست یاران طریقت. بعد از این تدبیر ما؟
در اولین گردهمایی به این نتیجه رسیدند که حرکت خالص برآمده از گفتمان امام نه افرادند و نه متکی به اشخاصند. این حرکت به پیش خواهد رفت و این اشخاص هستند که خود را با این حرکت باید هماهنگ کنند و این حرکت تنها محتاج یک تعامل، هماهنگی و تشکر است. از همین رو با برخی از علمای ربانی به رایزنی نشستند و همگی بر ضرورت پر کردن این خلاء و ایجاد تشکلی غیرحزبی که به ساماندهی نیروها بپردازد، شهادت دادند. که در نتیجه این تشکل با مشورت علما جبهه پایداری انقلاب اسلامی نامگذاری شد.
جبهه علامت پذیرش همه نیروهای ولایی و پایداری مظهر ماندگاری در خط رهبری و انقلاب اسلامی و اعتقاد به گفتمان امام و انقلاب است.
ما از فتنه‌گران چه آنها که فتنه را رهبری و مدیریت کردند، ‌چه آنهایی که میدان داری کردند و چه آنها که حمایت کردند و در خانه و دفتر با سران فتنه نشستند و آنان را تحریک کردند، و چه آنها که با سکوت‌شان حق و ولی‌شان را یاری نکردند و فتنه را خوار نکردند و چه آنهایی که روزی بر میخ کوبیدند و روزی بر نعل متنفریم و اعلام برائت می‌کنیم .بین آنها و ما خطی سرخ به رنگ خون تا قیامت کشیده شده است.
منحرفینی که با شعار ولایت به جنگ ولایت آمده‌اند و معنویت را پرچمی در مقابل نیابت قرار دادند، از آنها برائت می‌جوییم. ما ولایت و عدالت را کمال رسالت و نبوت می‌دانیم و ولایت فقها را مرجعیت مهدویت و امتداد ولایت عصمت می‌شماریم.
ما معتقدیم بی عشق خمینی و خامنه‌ای عاشق مهدی شدن جز دروغی کلاهبردارانه نیست. پس این مدعیان دروغین را منحرف می‌دانیم و با آنان اعلان جنگ می‌کنیم.