سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدایا .... خدایا ....

باز شب آمد بدنها خسته شد

                                                          خستگان خفتند و درها بسته شد

جز در رحمت که هرگز بسته نیست

                                                         عشق اگر باشد کسی دلخسته نیست

شب نماز مصطفی را دیده است

                                                         شب مناجات علی بشنیده است

دیده ی شب دور از چشم همه

                                                        اشک زینب دید و دفن فاطمه

شب کنون دارد جلای دیگری

                                                         از نماز حجت ابن العسکری

با چنین رخشنده گوهر های شب

                                                         من کی ام تا نام رب آرم به لب

این منم بیدار از هول گناه

                                                         می کنم بر آسمان شب نگاه

این منم از راه دور افتاده ای

                                                        رایگان عمر خود از کف داده ای

این منم در دست غفلتها اسیر

                                                         ای خدای مهربان دستم بگیر


حیفه! بیت الماله!...

گردان پشت میدون مین رسیده و زمین گیر شده بود. چند نفر رفتند معبر باز کنند. او هم رفت، 15 ساله بود. چند قدم که رفت، برگشت. یعنی ترسیده؟! خب! ترس هم داشت! او اما، پوتین هایش را به یکی از بچه ها داد و گفت؛ تازه از گردان گرفتم، حیفه! بیت الماله!... پابرهنه رفت!... راستی 3هزار میلیارد تومن چندتا پوتین میشه؟!


قرآن درباره شنوندگان رادیوهای بیگانه چه می گوید ؟

در بخشی از درس مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای آیه ذیل را قرائت و توضیحی آموزنده در مورد آن دادند  :

«وَکَذَلِکَ جَعَلْنَا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیَاطِینَ الإِنسِ وَالْجِنِّ یُوحِی بَعْضُهُمْ إِلَى بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا وَلَوْ شَاء رَبُّکَ مَا فَعَلُوهُ فَذَرْهُمْ وَمَا یَفْتَرُونَ؛ (سوره انعام، آیه 112)بدین گونه براى هر پیامبرى دشمنى از شیطانهاى انس و جن برگماشتیم بعضى از آنها به بعضى براى فریب [یکدیگر] سخنان آراسته القا مى‏کنند و اگر پروردگار تو مى‏خواست چنین نمى‏کردند پس آنان را با آنچه به دروغ مى‏سازند واگذار.» را تلاوت نمودند و اشاره کردند که مثل الان که عده ای به رادیوهای بیگانه گوش می سپارند. آقا با لبخند گفت که هم شنونده و هم فرستنده این امواج رادیویی مشابه همین موضوع مورد بحث هستند البته اینجا هر دو طرف انسان هستند!


مهد دمکراسی و آزادی ؛ بزرگترین متحد امریکا

کمیته انتخابات عربستان اعلام کرد که میزان مشارکت مردم در انتخابات شورای شهر این کشور 39 درصد بوده است. البته مشارکت 39 درصدی از تعداد یک میلیون و هشتاد هزار نفری است که برای مشارکت در انتخابات، ثبت نام کرده بودند. به معنای دیگر از مجموع 27 میلیون و یکصد هزار نفر جمعیت عربستان سعودی، تنها یک میلیون و هشتاد هزار نفر برای شرکت در انتخابات ثبت نام کردند که از این تعداد، فقط 430 هزار نفر به پای صندوق‌های رای رفتند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، کمتیه سراسری انتخابات عربستان اعلام کرد که تعداد آراء مأخوذه 432 هزار و 559 رأی از مجموع یک میلیون و 83 هزار و 686 نفری بوده است که برای رای دادن ثبت‌نام کرده بودند.

دور نخست انتخابات عربستان برای شورای شهر سال 84 برگزار شد که در سال 88، این دوره را دو سال دیگر تمدید کردند تا امسال دومین دور انتخابات برگزار شود.

در حالی که ملک عبدالله بن عبدالعزیر پادشاه سعودی در سخنرانی عید روز ملی این کشور سخنرانی کرد و وعده کرد که زنان می‌توانند از سال 94 هم رای بدهند و هم نامزد شوند، اما هنوز جامعه زنان از حق شرکت در انتخابات محروم است.

با این همه، نقش شوراهای شهر عربستان نه اجرایی است نه قانون‌گذاری بلکه تشریفاتی است و فقط نقش نظارتی و مشورتی برای شاه این کشور را دارد. علاوه بر این، رای‌دهندگان فقط نیمی از اعضای شورای شهر را انتخاب می‌کنند و نیمی دیگر انتصابی است و مستقیما از طرف شاه سعودی و سران این کشور منصوب می‌شوند.

عربستان در کل شهرهای خود 285 شورای شهر دارد که هزار و 634 کرسی دارد و مردم فقط نیمی از آنان را انتخاب می‌کنند و دولت سعودی نیمی دیگر را مستقیما نصب می‌کند.